Test sur shields up

Discussion in 'LnS French Forum' started by docfc, Dec 22, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. docfc

    docfc Guest

    Voila j'ai fait le test sur shields up et c pas brillant ( http://grc.com/default.htm , et shields up).

    Resultats :

    GRC Port Authority Report created on UTC: 2003-12-22 at 10:41:21

    Results from scan of ports: 0-1055

    1 Ports Open
    32 Ports Closed
    1023 Ports Stealth
    ---------------------
    1056 Ports Tested

    The port found to be OPEN was: 1025

    Ports found to be CLOSED were: 113, 1024, 1026, 1027, 1028,
    1029, 1030, 1031, 1032, 1033,
    1034, 1035, 1036, 1037, 1038,
    1039, 1040, 1041, 1042, 1043,
    1044, 1045, 1046, 1047, 1048,
    1049, 1050, 1051, 1052, 1053,
    1054, 1055

    Other than what is listed above, all ports are STEALTH.

    TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
    - NO unsolicited packets were received,
    - NO Ping reply (ICMP Echo) was received.



    J'aimerais savoir comment ca se fait alors que outpost 2 ou meme norton 2004, rend tous les ports en stealth !!! C'est pas tres bon tout ca ! :(
     
  2. MickeyTheMan

    MickeyTheMan Security Expert

    Joined:
    Feb 9, 2002
    Posts:
    1,017
    Voici mes résultats:

    Your system has achieved a perfect "TruStealth" rating. Not a single packet — solicited or otherwise — was received from your system as a result of our security probing tests. Your system ignored and refused to reply to repeated Pings (ICMP Echo Requests). From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice.



    Te sers tu du Enhanced ruleset ?
     
  3. docfc

    docfc Guest

    J'ait tésté avec les regles de bases.

    Ensuite j'ai essayé avec les regles de phantom v5. Tout est bloqué. Tellement bien que j'arrive plus a aller sur internet.. :(

    Si tu pouvais me depanner...


    Une question a propos du programme. Est il possible d'autoriser une application, et seulement cette application, à utiliser TOUS les ports (local/distant) possible que ce soit en tcp ou udp ?
    A la facon d'un outpost en fait.
     
  4. Croco

    Croco Registered Member

    Joined:
    Apr 23, 2003
    Posts:
    43
    Location:
    France
    C'est curieux que tu ne bloque pas plus d'entrée en TCP, tu devrait essayé les règles évolués.

    Sinon de mon coté, je travaille avec un jeu maison que j'ai adapté à mon réseau. Coté sécurité je suis assez satisfait mis à part les quelques problèmes que j'ai constaté avec la dernière version beta.

    GRC Port Authority Report created on UTC: 2003-12-23 at 17:01:38

    Results from scan of ports: 0-1055

    0 Ports Open
    0 Ports Closed
    1056 Ports Stealth
    ---------------------
    1056 Ports Tested

    ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

    TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
    - NO unsolicited packets were received,
    - NO Ping reply (ICMP Echo) was received.
     
  5. docdoc

    docdoc Guest

    ou trouver le jeu de regles evolué o_O

    thx
     
  6. claire

    claire Guest

    Bonjour,

    Tu dois aller dans le panneau" filtrage internet" et
    cliquer sur le bouton" charger"
     
  7. tepee

    tepee Registered Member

    Joined:
    Oct 23, 2003
    Posts:
    46
    docfc, avec les rêgles de Phantom'' v5, as-tu activé chacune des rêgles que tu as personnalisé ?

    Note : résultat des tests
    Your system has achieved a perfect "TruStealth" rating. Not a single packet — solicited or otherwise — was received from your system as a result of our security probing tests. Your system ignored and refused to reply to repeated Pings (ICMP Echo Requests). From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice.
     
  8. airness72

    airness72 Registered Member

    Joined:
    Jan 3, 2004
    Posts:
    1
    Moi je comprends pas meme sans firewall le test est parfait tous les ports sont stealth ! Je comprends rien ca me soule les firewalls !!!!
     
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.