LNS et Teamspeak RC2

Discussion in 'LnS French Forum' started by Ryo, Dec 27, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ryo

    Ryo Guest

    Bonjour à tous,

    j'utilise le programme Teamspeak et impossible de me connecter avec quand lns est lancé. Je suis censé ouvrir un port udp, ce que j'essaye de faire mais ça ne change rien (je suis pas expert en la matière..)

    voilà ce que l'aide de Teamspeak me dit:

    "If you are using a firewall TeamSpeak requires to have an UDP port open. The standard port for this is UDP port 8767 but can be configured in the server.ini file of the TeamSpeak server.

    For the server you only need that UDP port for normal operation. If you want to have webadmin access you need to open TCP port 14534 and for telnet access TCP port 51234. These are both the standard ports but can be changed in the server.ini file.

    You can use TeamSpeak 2 even if you are behind a firewall with NAT. You’ll have to ask your firewall admin (might be you yourself) to forward the UDP port 8767 (the standard port, it can be configured though) to your computer or use connection tracking in the firewall rules."

    J'ai donc essayé d'ouvrir le port 8767 en udp mais ça ne change rien, le port TCP 14534 qui permet le "webadmin" je ne m'en suis pas préocupé puisque je ne suis pas admin sur les serveurs que j'utilise.

    Donc voilà si quelqu'un pouvait m'aider, m'éclairer, je suis nul!

    merci d'avance ++

    PS: J'ai fait une recherche sur le forum, tous les post qui en parle ne m'ont été d'aucune utilité, un seul envoyait un lien vers des règles, mais ce lien était malheuresement mort.
     
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.